Sider

31.1.11

Gyldenlak - Cheiranthus Cheiri


I drivhuset står mine gyldenlak. Der er en ildfarvet og et par afkommere af en lilla Gyldenlak der kom i en blandet frøpakke jeg såede for nogle år tilbage, og som jeg har taget vare på. Fra i marts/april begynder den at blomstrer og sprede den mest vidunderlige duft – lidt senere hvis den står ude.
Jeg har taget stiklinge fra den lilla moderplanten – heldigvis, for hun afgik ved døden sidste vinter, fordi den stod ude i en krukke og frøs ihjel. Det er så ikke hele sandheden. Gyldenlak er 2 årig – og det er heller ikke hele sandheden.
Jeg har fået gyldenlak til at overleve 3 år+ ved at klippe den tilbage lige efter afblomstring, stille den i krukke og vinteropbevare den.
Læs mere HER

YSusanne Irming

2 kommentarer:

  1. Hej Susanne.

    Længe siden jeg har ´opdaget´ nyt om dig, men du lever altså i bedste velgående.

    Sidste år havde jeg en stor portion natviol i drivhuset, absolut skønt. Ja gyldenlak, det må jeg da vist huske også.

    SvarSlet
  2. Hej Sweet Hanne :O)

    Hvordan kommer jeg i kontakt med dig....for pokker da :O) Skønt at høre fra dig.

    Har du en blog??

    SvarSlet