Sider

14.9.11

Skvalderkål og hvidløg



Jeg må virkelig have en skrue løs!

Her har jeg gået og bandet og svovlet (sat på lydløs) over skvalderkål i hækken som jeg har slået ned, op til flere gange i løbet af denne sommer.

I søndags KØBTE jeg en skvalderkål på plantemarked ......... ja, det er ganske vist - jeg gav penge for en skvalder kål!!
Men jeg måtte altså bare have den, for den har brogede blade





Og hvad skal jeg så bruge den til? Jeg tror jeg planter den i en potte til en start, og så ser jeg på ’sagen’ på et tidspunkt når jeg er blevet lidt mere klar i hovedet.

Så har jeg gjort et kup. Jeg har fået et mega stort hvidløgs fed af en have veninde. Selve feddet er 7 cm. stort, så kan du selv fantaserer dig til hvor stor hvidløget rent faktisk er. Det er iøvrigt 'Estisk Rød' slange hvidløgs fed. Jeg fik og så en del frø fra samme hvidløg. Så fremtids projektet er at opformere denne ’Dinosauer’ slangehvidløg. Det bliver spændende.




4 kommentarer:

  1. Gæt min overraskelse på en planteskole i Alaska: Masser af skvalderkål. En lille plut til 12 dollars.... Til gengæld så brogede som din! Og ja, jeg kan bekræfte dit geranie projekt: Har selv plantet langs hækken de sidste og, og ja det virker.Først lige set din og Høneballehavens blog nu. Dejlige billeder og nye ideer. Tak. Gitte

    SvarSlet
  2. Jeg vil da gerne høre, hvordan det så går med den brogede skvalderkål nu? Er du blevet så modig, at du tør sætte den i havejord nu?
    Andet sted bekæmper du jo selvsamme med geranier! :0)

    SvarSlet
  3. Hej Bente.
    Min brogede skvalderkål gror i en krukke, og det har jeg ikke tænkt min at lave om på - endnu :O)

    SvarSlet