Sider

14.12.16

Find mindst 5 fejl i dette blog indlæg.

Og her mener jeg ikke stavefejl, for dem er der sikkert flere end 5 af!

I dag d. 14.12.2016 er det en fantastisk lun dag. Fuglene synger om kap, og jeg kommer i forårshumør.
Som tak for den skønne kvideren, kvitter jeg med en lille madkurv for det gode selskab og de opløftende toner. 




























Den gamle lygte er et loppefund, hvor glasset ikke eksistere mere. Den har tjent som havepynt, men nu kommer den op i blomme træet, fyldt med en blanding af fugle foder. Den må bare op i højden, for vi har en en fantastisk og dygtig lille jæger her i huset, vores kat Maisy. Hun elsker nemlig også fugle, men af helt andre årsager end vi gør. 



























Jeg er begyndt at grave bede, og drømme mig væk til forår og sommer, som ikke ligger så langt ude i fremtiden, hvis man skulle tro på det vejr vi har haft her på Fyn i dag.


























De første planter har indtaget det nygravede bed. Lunaria (Judas Penge), som havde sået sig et uheldigt sted, blev flyttet, og de kan nu nydes i fuld flor fra køkkenvinduet, om ikke så mange uger



































Under min forårsgravningen, fandt jeg denne lille selv-såede buskbom. Den fik sin egen lille potte, og så kan den gro videre - eller lade være.

Præmien for at finde minimum 5 fejl, er fornøjelsen ved at læse om noget opløftende her midt i juleræset. Det kan jo være tiltrængt - ikke sandt?

Fortsat rigtig god juleuge.

2 kommentarer:

  1. Herligt indlæg og god ide med brugen af den gamle lygte. Var der 5 fejl ? jeg fandt dem ikke..:o))
    Masser af forårshilsner fra Linda

    SvarSlet
  2. Tak for din kommentar Casa Rosen :)
    Måske er det ikke en fejl, men det anbefales ikke at grave om vinteren, og i december begiver vi os ud i alverdens julerier, og skriver om det. Dette indlæg juler ikke på nogen måde ;)

    SvarSlet